Registreren    Inloggen    Forum    Help

Forumoverzicht » Techniek » Telemetrie In & Outs » Telemetrie Futaba FASSTest

Auteur Bericht
 Bericht Geplaatst: za mei 18, 2013 10:51 pm 
Site Admin
Site Admin

(V)-Ik heb een futaba zender (2.4 Ghz) zonder telemetrie maar wil met deze zender toch telemetrie gebruiken. Is dat mogelijk?
(A)-Ja dat is mogelijk, je dient dan wel een andere ontvanger (R6308SBT) aan te schaffen en een losse telemetrie ontvanger (Robbe Telemetrie box) die je aan je zender bevestigd.

(V)-De ontvanger R6308SBT heeft 8 kanalen maar ik heb een heli of vliegtuig die meer dan 8 kanalen nodig heeft?
(A)-Indien je meer dan 8 kanalen nodig hebt kun je een 2e R6308SBT ontvanger plaatsen. Deze geeft dan een uitbreiding van 8 kanalen zodat het totaal 16 kanalen wordt. Alleen de 1e ontvanger wordt in dat geval voor telemetrie gebruikt, bij de 2e ontvanger wordt dit uitgeschakeld. Tevens is het mogelijk om 1 ontvanger te gebruiken via de S-bus (16 kanalen) je hebt dan oftewel speciale S-bus servo's nodig of je sluit de normale servo's via een S-bus hub aan op de ontvanger.

(V)-Ik wil via telemetrie graag de voedingsspanning van de elektronica monitoren en tevens de spanning van de lipo voor de aandrijving?
(A)-De ontvanger R6308SBT heeft standaard een sensor voor het monitoren van de voedingsspanning en een extra ingang waarop een andere accu kan worden gemonitord. Je hoefd hier dus geen andere sensors voor aan te schaffen.

(V)-Hoeveel kanalen telemetrie kunnen er worden gebruikt?
(A)-Er zijn standaard 32 telemetrie kanalen beschikbaar. Sommige sensoren gebruiken echter meer dan 1 kanaal om de info te verzenden.

Wordt de komende tijd nog aangevuld. Heb je een vraag of wellicht een goed antwoord laat het dan even weten aan mij via PM zodat ik deze lijst kan aanvullen.

Ton (H) :P

Vario Silence EVO elektra, Naza-H rigid heli. waypoints, FPV platform.
DJI S1000 op voorinschrijving, bouwproject 2014.
Vario Aircrane PHT5 of elektro ? (back to the roots) bouwproject 2014.

Als je wilt modelvliegen moet je er tegen kunnen af en toe iets te verliezen........

Pagina 1 van 1 [ 1 bericht ] 

Forumoverzicht » Techniek » Telemetrie In & Outs » Telemetrie Futaba FASSTest