Registreren    Inloggen    Forum    Help

Forumoverzicht » DJI Multicopter (FPV & Waypoint) » Multicopter Flightsystems » Overige Flightsystems

Pagina 1 van 1 [ 4 berichten ] 

Auteur Bericht
 Bericht Geplaatst: do dec 26, 2013 9:47 pm 
Site Admin
Site Admin

Ik moet zeggen dat ik de laatste jaren al heel wat zenders versleten heb op mijn zoektocht naar het ultieme. Geen kwaad woord over Futaba zenders maar zeker als voorstander van telemetrie zou een stukje verdere ontwikkeling wel wenselijk zijn. Naar mijn mening is het protocol van Futaba een van de beste die er momenteel zijn en zeker te verkiezen boven die van een aantal andere merken (dat even voor alle duidelijkheid).

En dan valt je oog op eens op een product uit de Czech republik. Een prachtige zender standaard 16 kanalen met een legio van programmeerbare elementen in een "Jip en Janneke" menu structuur die voor iedereen begrijpbaar is. Verder telemetrie standaard aan boord, stuurknuppels zonder potentiometer maar met contactloze Hall sensors. Geen spatje kunststof te bekennen, de hele behuizing is van metaal (aluminium). Een accu die geladen 11 uur meegaat, een display wat op de juiste plaats zit en niet afgedekt wordt door je handen en dus afleesbaar gedurende de vlucht. Een assortiment telemetrie units waar andere merken hun vingers bij aflikken en dat voor een goede prijs! Bij het opstarten wordt gecontroleerd of alle schakelaars en dergelijke voor het gekozen model in de goede stand staan. En dan het mooiste van al, alle telemetrie, alarmen en schakelaars voorzien van zelf te programmeren gesproken tekst. Een goed voorbeeld is hier de spanning en de verbruikte aantal mA uit de lipo (continu opvraagbaar en tevens automatisch bij overschrijding van opgegeven waarden).

Ik hoor het al op de achtergrond "allemaal zaken waar ik zonder kan" welnu wat je niet hebt dat mis je niet maar daarom in bepaalde situaties toch wenselijk?

Een videootje van dit prachtproduct;

Tis mar daget wit, Ton (H)

Vario Silence EVO elektra, Naza-H rigid heli. waypoints, FPV platform.
DJI S1000 op voorinschrijving, bouwproject 2014.
Vario Aircrane PHT5 of elektro ? (back to the roots) bouwproject 2014.

Als je wilt modelvliegen moet je er tegen kunnen af en toe iets te verliezen........

Bericht Geplaatst: do dec 26, 2013 9:54 pm 
forumlid
forumlid

Deze zender live even mogen proberen, maar moet zeggen dat de kwaliteit er vanaf druipt. Of tie mooi is das een kwestie van ieders persoonlijke smaak, maar duidelijk is zeker dat op materiaal geen euro bespaard is evenals functionaliteit.

Dus proficiat met deze prachtige aanwinst en voor mensen die een topzender zoeken zeker een af te wegen alternatief.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Bericht Geplaatst: vr dec 27, 2013 9:57 am 
forumlid
forumlid

Schitterende zender Ton en ja wel van gehoord. Inderdaad een schitterende kwaliteitzender. Ik vind de stap te duur naar een Jeti, want ik moet ook heel wat ontvangers :oops: wisselen.

Ben benieuwd naar je ervaringen.

Trex 550DFC
Trex 450L Dominator
Futaba T12FG

Bericht Geplaatst: zo jan 12, 2014 1:09 am 
Site Admin
Site Admin

En die ervaringen gaan hopelijk als het weer beter wordt snel komen, daar kun je zeker van zijn. Begrijp jou argument om niet te switchen, het is inderdaad een behoorlijke domper om alle ontvangers te moeten wisselen. Ik heb dit kunnen doen om dat ik alle heli's verkocht heb en in principe met de multies opnieuw begonnen ben (weet niet zeker of ik nu jou of mijzelf voor de gek houd hahaha maar klinkt wel goed toch ;) )

Ton (H)

Vario Silence EVO elektra, Naza-H rigid heli. waypoints, FPV platform.
DJI S1000 op voorinschrijving, bouwproject 2014.
Vario Aircrane PHT5 of elektro ? (back to the roots) bouwproject 2014.

Als je wilt modelvliegen moet je er tegen kunnen af en toe iets te verliezen........

Pagina 1 van 1 [ 4 berichten ] 

Forumoverzicht » DJI Multicopter (FPV & Waypoint) » Multicopter Flightsystems » Overige Flightsystems