Registreren    Inloggen    Forum    Help

Forumoverzicht » DJI Multicopter (FPV & Waypoint) » Wetgeving & periekelen




 Pagina 1 van 1 [ 7 berichten ] 



Auteur Bericht
 Bericht Geplaatst: za jan 25, 2014 10:39 am 
Offline
Site Admin
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 25, 2011 8:57 pm
Berichten: 1696
Woonplaats: Het zuiden van het land.
Een site van Quantas over wat is toegestaan met betrekking tot lipo's die je mee wil nemen tijdens een reis met het vliegtuig. De gegevens zijn representatief voor de andere maatschappijen.

De link: http://www.qantas.com.au/travel/airlines/dangerous-goods/global/en#lithiumbatteries


Ton :P

_________________
DJI F550, Zenmusse H3D, Gopro, waypoints, FPV platform.
DJI S800 EVO, Zenmusse H3D, Gopro, waypoints, FPV platform.
DJI S800 EVO, Zenmusse Z15, NEX5, waypoints, co-pilot camera assist.
Vario Silence EVO elektra, Naza-H rigid heli. waypoints, FPV platform.
DJI S1000 op voorinschrijving, bouwproject 2014.
Vario Aircrane PHT5 of elektro ? (back to the roots) bouwproject 2014.

Als je wilt modelvliegen moet je er tegen kunnen af en toe iets te verliezen........


Omhoog 
 Bericht Geplaatst: za jan 25, 2014 11:54 am 
Offline
forumlid
forumlid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr okt 12, 2012 8:43 pm
Berichten: 229
Woonplaats: Leidschendam
Hoi Ton,

leuk dat je dat thema opgepakt hebt,
en ook leuk met de link met officieel informatie,

maar als ik nu met mijn mCPX en 3 lipos en mijn zender en oplader in het vliegtuig wil,
mag dat, mag dat in de handbagage of in de koffer of naast de piloot (grapje, sorry, ha ha)

begrijp je wat ik bedoel,
voor mij is het heel verwarrend,
misschien voor iedereen ???

Wie zou nu even kunnen zeggen b. v.

Lipo tot 1 kg mag me in handbagage, zender uitgeschakeld ook, vlieger ook ...

zeker moeilijk, ik weet het niet,
misschien sommige, die vaker gevlogen zijn met zo spullen ??

Groet Uwe

("ik hoop dat ik niet wat uitgegraven heb ..")

_________________
Futaba f7c, Lynx Oxy3, Gaui NX4, Gaui X7, Goblin 650 nitro, TRex 600N, T Rex 700E, Vario Benzinetrainer, Vario Bell 47 G III


Omhoog 
 Bericht Geplaatst: za jan 25, 2014 2:32 pm 
Offline
forumlid
forumlid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 17, 2012 8:21 pm
Berichten: 842
Lipo's weet ik niet zeker, maar ben recent met mijn zender in de handbagage naar Amerika gevlogen. Mijn tas werd uitgebreid gecontroleerd bij de douane, maar ze kijken totaal niet op of om naar mijn zender die dus gewoon mee ging in de hand bagage in de cabine



Sent from my iPhone using Tapatalk


Omhoog 
 Bericht Geplaatst: za jan 25, 2014 7:19 pm 
Offline
Team Vario-rcheli
Team Vario-rcheli
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jun 08, 2012 11:51 pm
Berichten: 947
Woonplaats: Her'tals city
Een klant is kortelings met zijn F550 met zenders en lipo's naar Gambia gevlogen. Blijkbaar geen paniek op gebied van inchecken... Alleen in Gambia alles in beslag genomen omdat ze het niet kenden en dachten dat het spionagemateriaal was. De ambassadeur is moeten gaan onderhandelen om de boel terug te krijgen :-)

_________________
Mijn thuis is waar men Vario's staan. En de vrouw mij laat doen :)


Omhoog 
 Bericht Geplaatst: zo jan 26, 2014 12:48 am 
Offline
forumlid
forumlid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr okt 12, 2012 8:43 pm
Berichten: 229
Woonplaats: Leidschendam
leuk verhaal @Stanny: ha ha

Groet
Uwe

_________________
Futaba f7c, Lynx Oxy3, Gaui NX4, Gaui X7, Goblin 650 nitro, TRex 600N, T Rex 700E, Vario Benzinetrainer, Vario Bell 47 G III


Omhoog 
 Bericht Geplaatst: zo jan 26, 2014 12:57 pm 
Offline
Site Admin
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 25, 2011 8:57 pm
Berichten: 1696
Woonplaats: Het zuiden van het land.
Heli-Uwe schreef:
Hoi Ton,

leuk dat je dat thema opgepakt hebt,
en ook leuk met de link met officieel informatie,

maar als ik nu met mijn mCPX en 3 lipos en mijn zender en oplader in het vliegtuig wil,
mag dat, mag dat in de handbagage of in de koffer of naast de piloot (grapje, sorry, ha ha)

begrijp je wat ik bedoel,
voor mij is het heel verwarrend,
misschien voor iedereen ???

Wie zou nu even kunnen zeggen b. v.

Lipo tot 1 kg mag me in handbagage, zender uitgeschakeld ook, vlieger ook ...

zeker moeilijk, ik weet het niet,
misschien sommige, die vaker gevlogen zijn met zo spullen ??

Groet Uwe

("ik hoop dat ik niet wat uitgegraven heb ..")


Uwe,

Het is taaie stof en het ergste is dan ook nog dat het vaak op vliegvelden door officials via een eigen interpretatie wordt toegepast.

allereerst; wat voor type accu wil je meenemen? als dat een lipo is dan worden er 3 categorie├źn beschreven. Er wordt niet gelet op het aantal cellen, de grens ligt op het vermogen in Wh. De drie categorie├źn zijn vervolgens;

lipo tot 100 Wh
lipo vanaf 100 Wh tot 160 Wh
lipo boven de 160 Wh

Laten we beginnen met de laatste want daar zijn we snel mee klaar "niet toegestaan"

En dan gaan we nu de diepte in. er wordt allereerst een verschil gemaakt tussen een lipo in een apparaat en reserve lipo's die je bij hebt. Vervolgens is er nog een verschil of dat je ze meeneemt als handbagage of als checked in bagage.

Als je een apparaat hebt (heli) waarin een lipo zit kleiner dan 100 Wh dan mag je deze vervoeren als hand bagage of checked in bagage en dat geld ook voor de reserve lipo's. Edoch dat is dan volgens de IATA regelgeving en de vervoerder mag hier vanaf wijken en het dus weigeren ;)

Als je een apparaat hebt (heli) waarin een lipo zit groter dan 100 Wh maar niet groter dan 160 Wh dan mag je deze vervoeren als hand bagage of checked in bagage. Let op de reserve accu's (tussen 100 Wh en 160 Wh) vallen dan weer onder een andere regel. Je mag er dan maar maximaal 2 meenemen en die mogen alleen mee als handbagage en niet als checked in bagage.

Het gewicht van de accu is dus niet bepalend of die mee mag het is het vermogen in Wh, buiten natuurlijk de klasse waarin je reist en de gewichtsbeperkingen die daar bij horen.

Jou mCPX met drie accu's zou dus mits de accu's niet boven de 100 Wh uitkomen in jou handbagage mee mogen of als checked in bagage. Let wel dat is dan volgens IATA maar zoals gezegd de maatschappij heeft het laatste woord en het zou dus zomaar kunnen dat ze het niet accepteren.

Dan nog even een tip van Flip; ik kan me zomaar voorstellen dat het vrouwvolk die ons door het jaar heen al te vaak moet missen vanwege de hobby het niet zo leuk vind als die spulletjes nu ook nog mee moeten tijdens de vakantie. Zij vinden het veel belangrijker dat er een goed gevulde beauty case mee gaat en alle overige drukt op het totaal gewicht wat je vrij mee mag nemen (de keuze voor hen is dan zo gemaakt) Verder ook een terechte tip van Stijn; er zijn genoeg landen die dit soort spul eerder in de inlichtingen branche zien dan in de hobby sfeer, je zou dus zomaar diep in de shit kunnen komen als je het meeneemt.

Mijn advies; een klein weltelwiekje of multicoptertje om mee te spelen is geen probleem. Alle andere serieuze maten al dan niet voorzien van camera thuis laten of eerst informeren of het wel is toegestaan. Stijn zijn kennis had de bereidwillige medewerking van de Ambassadeur maar ik zou daar als burger niet te veel op rekenen want dan vis je in veel der gevallen achter het net.

Team Vario-rcheli shappns

_________________
DJI F550, Zenmusse H3D, Gopro, waypoints, FPV platform.
DJI S800 EVO, Zenmusse H3D, Gopro, waypoints, FPV platform.
DJI S800 EVO, Zenmusse Z15, NEX5, waypoints, co-pilot camera assist.
Vario Silence EVO elektra, Naza-H rigid heli. waypoints, FPV platform.
DJI S1000 op voorinschrijving, bouwproject 2014.
Vario Aircrane PHT5 of elektro ? (back to the roots) bouwproject 2014.

Als je wilt modelvliegen moet je er tegen kunnen af en toe iets te verliezen........


Omhoog 
 Bericht Geplaatst: zo jan 26, 2014 3:57 pm 
Offline
forumlid
forumlid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr okt 12, 2012 8:43 pm
Berichten: 229
Woonplaats: Leidschendam
Bedankt voor de moeite,

op de Lipos van de multi staat b.v. 24 wh, dus dat zou kunnen,
dat was ook de vraag,
en een 700er heli zou ik zeker niet willen mee nemen in het vliegtuig,

nog eens bedankt voor de moeite,

dus de kleinen woonkamervlieger en die multis mogen mee op vakantie, yep !

Groet
Uwe

_________________
Futaba f7c, Lynx Oxy3, Gaui NX4, Gaui X7, Goblin 650 nitro, TRex 600N, T Rex 700E, Vario Benzinetrainer, Vario Bell 47 G III


Omhoog 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
 
 Pagina 1 van 1 [ 7 berichten ] 




Forumoverzicht » DJI Multicopter (FPV & Waypoint) » Wetgeving & periekelen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

 
 

 
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
cron
phpBB.nl Vertaling