Registreren    Inloggen    Forum    Help

Forumoverzicht » Techniek » Handige tips




 Pagina 1 van 1 [ 8 berichten ] 



Auteur Bericht
 Bericht Geplaatst: vr mei 04, 2012 3:24 am 
Offline
forumlid
forumlid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 30, 2011 3:06 pm
Berichten: 416
Ik kwam vandaag deze foto tegen van een man die extra ballinkjes aan had gebracht op zijn servo’s .
Dit om de as te verstevigen die uit de servo komt en de kracht op te vangen .
Had het eigenlijk nog niet eerder gezien op deze manier .
Vraag me af of het ook echt nodig is .
Afbeelding

GR Ad .


Omhoog 
 Bericht Geplaatst: vr mei 04, 2012 8:48 am 
Offline
forumlid
forumlid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo okt 26, 2011 1:58 pm
Berichten: 192
Woonplaats: ........
Fox schreef:

Vraag me af of het ook echt nodig is .
GR Ad .


Is gerelateerd aan 't aantal beren wat men op straat ziet. :shock:
Net als 14kg servo's op een heli zetten terwijl 6kg al voldoet voor een beetje rond te vliegen. ;)
Op de foto zijn 't trouwens 11kg servo's bij 4.8v

Gr.Tino


Omhoog 
 Bericht Geplaatst: vr mei 04, 2012 8:42 pm 
Offline
forumlid
forumlid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 31, 2011 7:54 am
Berichten: 656
Woonplaats: Hellevoetsluis
En een verbouwde benzinetrainer naar 3 punts aansturing. Misschien is dat de reden van de extra links. Ipv 4 moeten ze het nu met 3 punten doen om de krachten over te brengen.

Gr.
Mark

_________________
Vario Evolution S
Vario Benzinetrainer (2x)
Vario Hughes 500D
Trex 550DFC
Trex 450L Dominator
Futaba T12FG


Omhoog 
 Bericht Geplaatst: zo mei 06, 2012 7:37 pm 
Offline
Site Admin
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 25, 2011 8:57 pm
Berichten: 1696
Woonplaats: Het zuiden van het land.
Mooie oplossing maar of het echt nodig is :quest Ik heb niet echt het idee dat dit in ons geval de levensduur van de servo's gaat verlengen ;) Ben het dus eigenlijk wel eens met de mening van Tino.

Sparkey :P


Omhoog 
 Bericht Geplaatst: wo jun 06, 2012 10:23 pm 
Offline
Donateur
Donateur
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr okt 28, 2011 1:08 pm
Berichten: 5
Dit heeft wel degelijk zin, de belasting van de servo word hierdoor beter verdeeld(radiaal). waar door deze servo langer mee gaat.


Omhoog 
 Bericht Geplaatst: wo jun 06, 2012 10:48 pm 
Offline
Site Admin
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 25, 2011 8:57 pm
Berichten: 1696
Woonplaats: Het zuiden van het land.
Ik blijf toch bij mijn bedenkingen; teken het maar eens uit met vectoren dan zul je zien dat de resultante een kracht oplevert net uit het midden van beide punten in de richting tussen de hevel met stang en het bevestigingspunt. Als je het dan helemaal goed wil doen maak dan een bevestiging naar minimaal 3 zijden (120graden) of nog beter een plaatje er boven met lagering. Bovendien verlies je op deze manier de vibratie dempende werking van de rubbers in de bevestiging van de servo naar het frame.

Dit is window dressing. :ooops



Sparky ;)


Omhoog 
 Bericht Geplaatst: do jun 07, 2012 11:49 am 
Offline
Donateur
Donateur
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr okt 28, 2011 1:08 pm
Berichten: 5
Door de korte draai die de servo maar maakt bij het sturen, is dit beter voor het kogellager in de servo, en zo ook de tandwielen blijven hierdoor stabiel in elkaar draaien. Waar door je betere belastbaarheid op je tandwielen creëert, en zo minder snel slijtage op de tandwielen, dat resulteerd op bijna geen speling hierop dus preciezer stuurgedrag!

Trillingen worden nog steeds zijdelings opgevangen door de rubbers. Dit systeem werd al toegepast in de modellen van Schlüter helikopters. tot grote tevredenheid van die vliegers ;)


Omhoog 
 Bericht Geplaatst: za jun 22, 2013 4:02 am 
Offline
forumlid
forumlid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo okt 26, 2011 1:58 pm
Berichten: 192
Woonplaats: ........
Kwam dit topic toevallig nog tegen.

Volgens mij is die extra ballink er voor om te zorgen dat een groot deel van de belasting op de schroeven, waarmee de servo's op de heli gemonteerd zitten, weggenomen word en op 't frame overgebracht wordt via deze ballink.

Op de foto die al gegeven is, heeft 't eigenlijk niet zoveel nut daar de schroeven redelijk ver uit elkaar zitten (lengte maat van de servo).

Anders wordt 't als de servo dwars op de regelstangetjes staat zoals 't geval bij een Excell, dan heeft de bevestiging van de servo's 't best wel te verduren omdat de schroeven nu wat dichter bij elkaar staan (breedte maat van de servo). Kans is groter dat de servo in dit geval gaat kantelen.

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Tsja en over die belastbaarheid van de lagers en de tandwielen?...........Dan had hij maar geen servo moeten worden.

Dus.......... ;)


Omhoog 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
 
 Pagina 1 van 1 [ 8 berichten ] 




Forumoverzicht » Techniek » Handige tips


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

 
 

 
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
cron
phpBB.nl Vertaling