Registreren    Inloggen    Forum    Help

Forumoverzicht » Helicopters overige merken » Bouwprojecten Century schaal » Century schaalmodel G30

Pagina 1 van 1 [ 4 berichten ] 

Auteur Bericht
 Bericht Geplaatst: wo dec 26, 2012 3:52 pm 
forumlid
forumlid

Sinds enkele weken heb ik thuis de Bell 222 romp staan om daar de Radikal G30 in te bouwen.

De romp zal voorzien gaan worden van een mooie painting door Digo.

Ik ben zelf begonnen met het opbouwen van de romp en technisch klaar maken.

Meer info volgt later.

Century Radikal G30 Carbon SE / T-REX 700 FC3 (Bell 222 ERA) / T-rex 600 ESP Helicommand HC3 X-treme(Ecureuil AS350 Native Air) / T-rex 550 E V2/ Thunder Tiger Innovator MD530 / Futaba FX 32 / Futaba T7C

Bericht Geplaatst: do dec 27, 2012 12:08 am 
Site Admin
Site Admin

He mooi man,

Eindelijk een schaal model met de Radical, we hebben er even op moeten wachten maar het gaat gebeuren. :beta

Ik kan van spanning bijna niet wachten, laat het maar komen Yeeeee

Groet Ton :P

Bericht Geplaatst: za apr 20, 2013 3:38 pm 
forumlid
forumlid

Hoi Ton,
Digo mag niet alleen het spuitwerk gaan doen. Hij mag de romp nu ook nog verder gaan afbouwen vermits Wilco te weinig tijd heeft. Misschien ontbreekt het hem ook aan geduld, lol.
Op zijn verlanglijstje staan ook opengaande deuren. Waarvoor dient een deur anders, hé. Voordeel is dat je veel beter aan de mechaniek aankunt. Eens de romp volledig gemonteerd kan je enkel aan de mechaniek via het bovenste stuk van de romp. Die kan je losmaken maar vermits het uit één stuk is kan je heel dat bovenstuk er niet afnemen zonder de bladen en de kop van de mechaniek eraf te halen. Dit hadden ze bij Century en Funkey toch beter mogen ontwerpen, vind ik. Dus opengaande deuren is hier geen overbodige luxe en show. Al zal dat laatste het wel worden, lol. Misschien de enigste Bell 222 ter wereld (?????) met 4 opengaande deuren.
Het is wel een beetje " a pain in a place where the sun don't shine" (toch niet bij mij). Die rompen zijn flinterdun en dus moet een deur en de romp verstevigd worden alvorens je ze eruit snijdt. Als je trouwens in glasvezel rompen stukken gaat uitsnijden dan vervormt de romp door de interne spanningen in het glasvezel. Ik maak uit 2mm triplex ribben die de vorm van de deur perfect volgen. Vervolgens plak ik op die ribben nog een 1mm triplex plaat. Resultaat: de deurtjes zijn nu zo stevig en stijf dat je ze kan toesmijten als je kwaad bent. Thuis doe je dat toch ook, niet?
Het is geen simpel werkje maar voor mij weer een hele uitdaging die ik met plezier aanga. Ik hoop dat het resultaat gezien mag worden. Zelfs het mooiste ontwerp met een perfect geschilderde heli kan constructiefouten niet verbergen. Dus "cross fingers".

happy landings,

digo

Bericht Geplaatst: di apr 30, 2013 9:05 pm 
Site Admin
Site Admin

Ja mannen,

Goed verhaal en een mooi project maar....... waar blijven de foto's want die zeggen meer dan 1000 woorden toch (hahaha)

We wachten af :beta

Ton (H) :P

Vario Silence EVO elektra, Naza-H rigid heli. waypoints, FPV platform.
DJI S1000 op voorinschrijving, bouwproject 2014.
Vario Aircrane PHT5 of elektro ? (back to the roots) bouwproject 2014.

Als je wilt modelvliegen moet je er tegen kunnen af en toe iets te verliezen........

Pagina 1 van 1 [ 4 berichten ] 

Forumoverzicht » Helicopters overige merken » Bouwprojecten Century schaal » Century schaalmodel G30